Akupunktur

Behandling med akupunktur kan ofte lindre en lang række skader og problemer i muskler og led, og kan med fordel bruges til smertelindring.

Akupunktur kan ligeledes have positiv virkning på tilstande som astma, fordøjelsesproblemer, hormonelle ubalancer, og styrker generelt kroppens immunforsvar.

Behandling med akupunktur er stort set smertefri. Der anvendes éngangs-nåle og nålene stikkes mellem et par millimeter og op til otte millimeter ned i huden.

Patienten kan ofte føle nålestikket som en svag krampe eller udstrålende ømhed. Under behandlingen kan man fornemme en slags berusende fornemmelse efterfulgt af afslapning.

Akupunktur er en medicinsk tradition med rødder 5000 år tilbage i det gamle Kina. Akupunktur kan bedst beskrives som en parallel behandlingsform til den vestlige medicin.

Fysiologisk påvirker akupunktur immunforsvaret, frigiver smertelindrende stoffer lokalt ved indstikstedet og centralt i hjernen. Akupunktur øger blodcirkulationen og afspænder muskulaturen.

Akupunktur som behandlingsform har det mål at aktivere kroppens egen energier og reserver til at genoprette balance.

Kort ventetid

Ring 7554 0622
Møder du en telefonsvarer, kan du indtale din besked, så ringer vi dig op

Tilskud